Yoga Stylen

Vinyasa Yoga

Vinyasa yoga wordt vaak uitgelegd als het verbinden van de ademhaling en beweging. Het Sanskriet woord vinyasa betekend letterlijk 'iets in een specifieke volgorde plaatsen'. Vinyasa staat ook wel bekend als Flow yoga: je kan het zien als een flow van bepaalde houdingen/asanas op de beweging van de ademhaling. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding/asana in een sequence.

 

Slow Flow Yoga

Zachte en vloeiende en licht dynamische bewegingen. Oefeningen die het lichaam openen, zodat de energie weer vrij kan stromen. We streven naar ontspanning voor zowel het lichaam als de geest in deze les.

 

Hatha Yoga

In Hatha Yoga is het uitgangspunt het leren beheersen van je lichaam en je adem. Tijdens een Hatha les ga je terug naar de basis van de yogahoudingen en leer je je adem op een rustige manier te gebruiken tijdens de houdingen. Een les begint met een simpele warming-up, daarna gaan we één voor één houdingen aannemen. Deze beginnen met een voorbereiding, dan kom je in de houding en deze houden we ongeveer een minuut aan. Zo krijg je de tijd om de houdingen goed te leren kennen en de adem te leren gebruiken.

Deze les kan bij je passen als je nog niet zo bekend bent met yoga, als je meer verdieping wilt in houdingen of als je beter wilt leren de adem te gebruiken tijdens je yogabeoefening. 

 

Restorative Yoga

Een vorm van mediatie; een les om te aarde en compleet te ontspannen. We bewegen op een meditatieve manier en blijven voor een aantal minuten in een liggende of zittende houding, waarbij we volledig ondersteund worden door de yogaprops.

 

Yin Yoga

Een les waarbij we houdingen aannemen om onze gewrichten & bindweefsel te versoepelen en versterken. We rekken de dieper liggende spieren op en zorgen voor een gezonde houding in het lichaam. Yin yoga is een hele goede vorm van yoga om te doen in combinatie met de Yang varianten zoals Vinyasa yoga.